Adresář
 

MACH SYSTEMS s.r.o.
 

A.P.O. - ELMOS v.o.s.
 

REM-Technik s.r.o.
 

Pico Technology
 

Lynred
 

Advantech
 

EBV
 

SECO S.p.A.
 

Crowd Supply
 

Digi-Key Electronics
 

Durakool
 

KEMET
 

INTEL
 

CODICO
 

akYtec GmbH

20.10.2021 0:07:28
bloky
maketa
HomePage
Elektronické součástky
Embedded
Automatizace průmyslu
Bezpečnost
Měřicí technika
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Online akce
Zajímavé videa
Různé

DPI 750E
 
RS Components přidává řadu vylepšených i
SMI200
 
Nový pohled na klasiku: Kompaktní HMI s
BHI260AB
 
An All-in-One Programmable Smart Sensor
BAHCO
 
Sada izolovaných klíčů BAHCO
s-Sense
 
Moduly s-Sense firmy R&D SOFTWARE SOLUTI
LP-RF
 
Panasonic: LP-RF – cenově dostupné laser
TH381
 
Miniaturní těsné svorky řady TH381
TP-1303
 
Dvoukanálové napájecí zdroje Twintex řad
AR236.B a AR232.B
 
Bezdrátové záznamníky AR236.B a AR232.B
JZ-500 a JZ-500-C
 
Kabely JZ-500 a JZ-500-C černé barvy fir

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

K tomu si tito partneři vybrali jako dodavatele potřebné platformy umělé inteligence (artificial inteligence = AI) americkou společnost Nvidia zaměřující se na výpočetní technologie. AI je důležitým stavebním prvkem souboru několika jednotlivých řídících jednotek pro plně automatizovaná vozidla bez řidiče. K objemu dodávky od Nvidia patří kromě takzvané platformy Drive Pegasus s výkonnými AI procesory také operační software. V něm se pomocí strojového učení zpracovávají algoritmy pro pohyb vozidla vytvořené společnostmi Bosch a Daimler. Soubor řídících jednotek dosahuje celkové výpočetní kapacity v řádu stovek bilionů výpočetních operací za sekundu. To odpovídá výkonu minimálně šesti propojených, vysoce moderních počítačových stanic. Kromě toho mohou Bosch a Daimler využívat kompetence Nvidia při vývoji platformy.

Vyhodnocení údajů ze senzorů probíhá ve zlomcích sekundy

Automatizované řízení ve městě si vyžaduje všestrannou, redundantní systémovou architekturu a maximální úroveň funkčního zabezpečení. Tyto požadavky musí splňovat i soubor řídících jednotek, na který při automatizovaném řízení ve městě připadá ohromné množství práce. Zde se například spojují všechny informace z různých senzorů prostředí s radarovou, video, lidarovou a ultrazvukovou technikou. Jeden video senzor, jako třeba stereo videokamera Bosch, vytvoří například jen za jeden ujetý kilometr 100 gigabytů dat. Soubor řídících jednotek spojuje data ze všech senzorů prostředí – čemuž se říká fúze senzorových dat –, ve zlomcích sekundy je vyhodnotí a v návaznosti na to naplánuje dráhu vozidla. To je srovnatelné s rychlostí podnětu bolesti u člověka, který potřebuje něco mezi 20 až 500 milisekundami k tomu, aby se dostal do mozku. Bosch a Daimler přináší do vývoje funkčně zabezpečených systémů dlouholeté zkušenosti. Pro dosažení maximální bezpečnosti a spolehlivosti se provádějí nezbytné výpočetní operace paralelně v různých spínacích obvodech. V nepravděpodobném případě poruchy tak lze bleskově využít tyto paralelní výsledky výpočtů.

Integrace souboru řídících jednotek do chladícího okruhu baterií

Kvůli vysoké výpočetní kapacitě a velkému množství prováděných výpočetních operací se musí soubor řídících jednotek chladit. Bosch a Daimler proto vytvořili efektivní koncept chlazení, založený na chlazení kapalinou. Jako výrobce cílových vozidel pro společně vyvíjený systém řízení pro vysoce automatizované řízení bez řidiče v městském prostředí plánuje Mercedes-Benz vozidla poháněná elektrickými bateriemi. Ta již mají integrovaný chladicí systém, což pro inženýry znamená, že skrze zabudování souboru řídících jednotek do pokročilých chladících okruhů baterií mohou využívat tuto technologii naplno.

Zaměstnanci společností Bosch a Daimler sedí vedle sebe u pracovního stolu

Společnosti Bosch a Daimler oznámily v dubnu 2017 svoji spolupráci v oblasti vysoce automatizovaného řízení a vozidel bez řidiče v městském prostředí. Partneři společně vyvíjejí systém řízení. Pomocí něj by vozidla měla být schopná se plně automatizovaně pohybovat v městském provozu. Cílem je dostat tuto techniku do série počátkem příští dekády. Spolupráce probíhá v aglomeraci Stuttgart a v Silicon Valley. Zaměstnanci obou podniků přitom spolupracují vždy na jedné ploše – takříkajíc vedle sebe u pracovního stolu. To umožňuje rychlou a efektivní výměnu informací nad rámec jedné pracovní oblasti a urychluje rozhodování.

2018072104 / 22.07.2018 / Elektromobilita / BOSCH /

Stacionární palivový článek: Společnost Bosch plánuje zahájit sériovou výrobu v roce 2024
Společnost Bosch to se stacionárními palivovými články myslí vážně. V roce 2024 chce společnost zahájit sériovou výrobu decentralizovaných elektráren založených na technologii palivových článků na bázi tuhých oxidů a za tímto účelem se domluvila na hlubší spolupraci se společností Ceres Power.

Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti

Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.

Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg

SiTime a Bosch urychlují inovace v časování MEMS pro 5G a IoT
SiTime Corporation, přední poskytovatel řešení z oblasti časování MEMS, a společnost Bosch, světový dodavatel technologií a služeb, informovaly o strategickém partnerství v rámci technologií a služeb pro urychlení inovací v oblasti časování mikroelektronických mechanických systémů (MEMS = MicroElectroMechanical Systems). SiTime bude se společností Bosch spolupracovat na vývoji procesů pro produkty MEMS rezonátorů nové generace.

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

Zajímavé videa


Brand new Qseven upgrade: NXP i.MX 8 | conga-QMX8-Plus


ENERGETAB 2021 Poland, Bielsko Biala, 14.9.-16.9.2021


VIDEO (EN): How to mount congatec cooling solutions (COM Express Type 7, 6 and 2)


Phoenix Contact Dialog Days - 12.-16.4.2021


Arduino LED filament clock

Firma týdne

MACH SYSTEMS s.r.o.


Adresář


MACH SYSTEMS s.r.o.


A.P.O. - ELMOS v.o.s.


REM-Technik s.r.o.


Pico Technology


Lynred


Advantech


EBV


SECO S.p.A.


Crowd Supply


Digi-Key Electronics


Durakool


KEMET


INTEL


CODICO


akYtec GmbH


Future Electronics


Foremost Electronics


Littelfuse


Mouser Electronics


RUTRONIK


Infineon Technologies AG


TTI, Inc.


ANRITSU


Power Integrations


AXIOMTEK


TDK Corporation


VISHAY


STMicroelectronics


Texas Instruments


Microchip Technology Inc.



Kalendář
MSV 2021 - Brno, 8.-12.11.2021
SPS 2021 - Nuremberg, 23.–25.11.2021
DistribuTECH, 25.1.-27.1.2022, Dallas, TX
DistribuTECH, 7.2.-9.2.2023, San Diego, CA
DistribuTECH, 23.1.-25.1.2024, Indianapolis, IN
DistribuTECH, 11.2.-13.2.2025, Dallas, TX

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara



naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813