Adresář
 

Pico Technology
 

Lynred
 

Advantech
 

EBV
 

SECO S.p.A.
 

Crowd Supply
 

Digi-Key Electronics
 

Durakool
 

KEMET
 

INTEL
 

CODICO
 

akYtec GmbH
 

Future Electronics
 

Foremost Electronics
 

Littelfuse

02.08.2021 9:14:55
bloky
maketa
HomePage
Elektronické součástky
Embedded
Automatizace průmyslu
Bezpečnost
Měřicí technika
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Online akce
Zajímavé videa
Různé

DPI 750E
 
RS Components přidává řadu vylepšených i
SMI200
 
Nový pohled na klasiku: Kompaktní HMI s
BHI260AB
 
An All-in-One Programmable Smart Sensor
BAHCO
 
Sada izolovaných klíčů BAHCO
s-Sense
 
Moduly s-Sense firmy R&D SOFTWARE SOLUTI
LP-RF
 
Panasonic: LP-RF – cenově dostupné laser
TH381
 
Miniaturní těsné svorky řady TH381
TP-1303
 
Dvoukanálové napájecí zdroje Twintex řad
AR236.B a AR232.B
 
Bezdrátové záznamníky AR236.B a AR232.B
JZ-500 a JZ-500-C
 
Kabely JZ-500 a JZ-500-C černé barvy fir

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky
  • Harald Kröger: „Chceme z auta udělat lepšího řidiče, než je člověk.“
  • Kamera Bosch spojuje dohromady hned několik způsobů pro spolehlivé rozpoznávání objektů.
  • Umělá inteligence navržená společností Bosch: kamera vylepšuje již existující asistenční systémy ve vozidlech a rozšiřuje jejich spektrum použití.

Stuttgart/Yokohama – Automatizované řízení postupně poskytuje řidiči stále více a více pomoci. Cílem je, aby vozidlo mohlo převzít úplnou kontrolu. „Chceme, aby byly auta lepšími řidiči, než jsou lidé a zvyšovat tak bezpečnost na silnicích. Technika proto musí pracovat spolehlivěji než člověk,“ říká člen představenstva společnosti Bosch Harald Kröger. To představuje velkou výzvu, hlavně v rámci vnímání okolí. Jenom tehdy, když automatizované vozidlo v každém okamžiku spolehlivě ví, co se děje v jeho okolí, může zvolit správnou jízdní strategii a především bezpečnou jízdní strategii. Při vnímání okolí vsází Bosch na různé principy senzorů, mimo jiné na ultrazvukovou, radarovou a video techniku. Pokud jde o konstrukci a fungování, kamery se co nejvíce přibližují lidskému oku, a představují tak neocenitelný přínos pro automatizované řízení. V současnosti již také hrají klíčovou roli u asistenčních systémů pro řidiče. Společnosti Bosch se nyní podařilo pozdvihnout kamerovou techniku v automobilu na novou úroveň. Nová technika Bosch se bude v prvních vozidlech používat již v roce 2019. Díky kombinaci spojení hned několika způsobů k rozpoznávání objektů a umělé inteligence bude vnímání okolí výrazně spolehlivější a doprava na cestách bezpečnější. Bosch tak usiluje o vedoucí postavení na trhu a chce v oblasti kamerové techniky udávat krok.

Mezi viděním a vnímáním existuje u člověka velký rozdíl

Vozidla s asistenčními systémy, automatickým nouzovým brzděním a možností automatizované jízdy, musí být schopny vidět všechny objekty ve svém okolí. Navíc musí bleskově rozpoznat, zda a které objekty jsou pro ně a pro jejich vlastní jízdní strategii relevantní. Stejně rychle musí auto rozpoznat, a tedy vnímat, jak na relevantní objekty zareagovat. Má brzdit, vyhnout se nebo může pokračovat v jízdě? Na rozdíl od lidského oka byla nová monovideokamera MPC3 od společnosti Bosch optimalizovaná na zvládání takových rozhodnutí. Vidění a vnímání jsou totiž pro nás lidi dvě různé věci. I když jsou naše oči bezpochyby zázrakem přírody, máme svá slabá místa ve vizuálním vnímání: jenom proto, že něco vidíme, to ještě neznamená, že to také rozpoznáme, a tedy vnímáme. Například mnoho účastníků dopravních nehod po kolizi uvádí, že se sice podívali směrem k druhému účastníku nehody, ale nevšimli si jej. Odhaduje se, že tento jev se vztahuje až na 50 procent nehod na silnicích. Nová kamera Bosch lidské oko v tomto bodě předstihla také proto, že se neunaví, a i po několikahodinové jízdě funguje stále tak, jako na prvním kilometru.

Technologie Bosch umožňuje nové a vylepšené systémy asistence řidiče

Největším plusem nové technologie je spolehlivé rozpoznávání objektů – díky spojení hned několik způsobů rozpoznávání. Využívá se přitom mimo jiné také umělá inteligence: inženýři ze společnosti Bosch přizpůsobili kameru tak, aby spolehlivě rozpoznala, jestli je krajnice sjízdná nebo ne, například i když na vozovce chybí značení jízdních pruhů. Inteligence kamery je založená na know-how společnosti Bosch a je integrovaná do čipu japonské firmy Renesas, známého jako V3H. Zlepšuje také již existující asistenční systémy pro řidiče a rozšiřuje spektrum jejich použití. Například by mohlo dojít ke zlepšení automatických systémů nouzového brzdění a zamezit tak střetu vozidla s různými druhy zvířat. Navíc se zvyšuje spolehlivost při zahájení nouzového brzdění, protože kamera dokáže vnímat i hůře viditelné chodce. Z inovace Bosch profituje rovněž dopravní značení. Nová kamera Bosch dokáže díky optickému rozpoznávání znaků spolehlivě přečíst text nebo čísla na dopravních značkách a informace předat řidiči zobrazením na palubní desce.

V interní soutěži „Bosch Innovation Award“ získala nová kamera s umělou inteligencí první cenu.

 

2019090701 / 09.09.2019 / Elektromobilita / BOSCH /

Stacionární palivový článek: Společnost Bosch plánuje zahájit sériovou výrobu v roce 2024
Společnost Bosch to se stacionárními palivovými články myslí vážně. V roce 2024 chce společnost zahájit sériovou výrobu decentralizovaných elektráren založených na technologii palivových článků na bázi tuhých oxidů a za tímto účelem se domluvila na hlubší spolupraci se společností Ceres Power.

Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti

Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.

Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg

SiTime a Bosch urychlují inovace v časování MEMS pro 5G a IoT
SiTime Corporation, přední poskytovatel řešení z oblasti časování MEMS, a společnost Bosch, světový dodavatel technologií a služeb, informovaly o strategickém partnerství v rámci technologií a služeb pro urychlení inovací v oblasti časování mikroelektronických mechanických systémů (MEMS = MicroElectroMechanical Systems). SiTime bude se společností Bosch spolupracovat na vývoji procesů pro produkty MEMS rezonátorů nové generace.

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

Zajímavé videa


VIDEO (EN): How to mount congatec cooling solutions (COM Express Type 7, 6 and 2)


Phoenix Contact Dialog Days - 12.-16.4.2021


Arduino LED filament clock


How Intel Makes Chips: Concept to Customer



Firma týdne

Pico Technology


Adresář


Pico Technology


Lynred


Advantech


EBV


SECO S.p.A.


Crowd Supply


Digi-Key Electronics


Durakool


KEMET


INTEL


CODICO


akYtec GmbH


Future Electronics


Foremost Electronics


Littelfuse


Mouser Electronics


RUTRONIK


Infineon Technologies AG


TTI, Inc.


ANRITSU


Power Integrations


AXIOMTEK


TDK Corporation


VISHAY


STMicroelectronics


Texas Instruments


Microchip Technology Inc.


Molex, LLC


ON Semiconductor


NeoPhotonics



Kalendář
DistribuTECH, 25.1.-27.1.2022, Dallas, TX
DistribuTECH, 7.2.-9.2.2023, San Diego, CA
DistribuTECH, 23.1.-25.1.2024, Indianapolis, IN
DistribuTECH, 11.2.-13.2.2025, Dallas, TX

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara



naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813