Adresář
 

BALLUFF
 

Seica
 

PEI-Genesis
 

KEYENCE
 

CML Microcircuits
 

SAMTEC
 

ams-OSRAM
 

INTEL
 

TDK Corporation
 

Giada
 

RS group
 

NOKIA
 

ANRITSU
 

HARWIN
 

Digi-Key Electronics

28.04.2024 0:07:05
bloky
maketa
HomePage
Elektronické součástky
Embedded
Automatizace průmyslu
Bezpečnost
Měřicí technika
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Online akce
Zajímavé videa
Různé

Access Point WBE750
 
NETGEAR WBE750: nadupaný výkon a nepřeko
POLOLU-4980
 
MINIATURNÍ STEP-UP/STEP-DOWN MĚNIČE FIRM
MANSON SDP-2210
 
PROGRAMOVATELNÝ LABORATORNÍ NAPÁJECÍ ZDR
DPI 750E
 
RS Components přidává řadu vylepšených i
BHI260AB
 
An All-in-One Programmable Smart Sensor
SMI200
 
Nový pohled na klasiku: Kompaktní HMI s
BAHCO
 
Sada izolovaných klíčů BAHCO
s-Sense
 
Moduly s-Sense firmy R&D SOFTWARE SOLUTI
LP-RF
 
Panasonic: LP-RF – cenově dostupné laser
TH381
 
Miniaturní těsné svorky řady TH381

Éra vodíku: Bosch zahajuje sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články
Společnost Bosch vstupuje do éry vodíku v mobilitě. Ve svém závodě ve stuttgartském Feuerbachu zahájila společnost sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články.

Společnost Nikola Corporation se sídlem ve Spojených státech bude se svým elektrickým nákladním vozem na vodíkové palivové články třídy 8, jehož uvedení na severoamerický trh je naplánováno na třetí čtvrtletí roku 2023, sloužit jako pilotní zákazník. „Zde ve Stuttgartu-Feuerbachu, v závodě, jehož historie sahá dál než u kteréhokoli jiného závodu Bosch, se chystá vodíková budoucnost,“ řekl Dr. Stefan Hartung, předseda představenstva společnosti Bosch, na Bosch Tech Day 2023. „Bosch ví, jak na vodík – a Bosch roste spolu s ním.“ Společnost působí v celém vodíkovém hodnotovém řetězci a vyvíjí technologie pro jeho výrobu a použití. Do roku 2030 plánuje Bosch dosáhnout s technologií vodíku obratu ve výši zhruba 5 miliard eur.

Také v řešeních pro vodíkovou ekonomiku se Bosch spoléhá na globální výrobní síť a zdatnost svých německých poboček: Například závod Bosch v Bamberku bude zásobovat továrnu ve Feuerbachu zásobníky palivových článků a důležité systémové komponenty, jako je elektrický vzduchový kompresor a recirkulační dmychadlo, pocházejí ze závodu Bosch v Homburgu. „Bosch je jednou z mála společností, které jsou schopny sériově vyrábět tak složitou technologii, jako jsou stacky palivových článků. Máme nejen potřebné systémové znalosti, nýbrž také schopnost rychle zakomponovávat nový vývoj do sériové výroby,“ řekl Markus Heyn, člen představenstva společnosti Bosch a předseda představenstva Bosch Mobility. Výroba pohonného modulu s palivovými články se rozbíhá nejen ve Feuerbachu, ale také v čínském Čchung-čchingu. Potřebné komponenty budou pocházet ze závodu ve Wu-si. „Bosch je první společností, která tyto systémy vyrábí jak v Číně, tak v Německu,“ řekl Hartung. Kromě toho plánuje Bosch vyrábět stacky pro mobilní aplikace také ve svém americkém závodě v Andersonu v Jižní Karolíně. Celosvětově společnost očekává, že do roku 2030 bude každý pátý nový nákladní automobil o hmotnosti šesti tun a více vybaven pohonem na palivové články.

Společnost Bosch pomáhá utvářet vodíkové hospodářství a vidí povinnosti na straně politiků

Pouze s vodíkem může vzniknout klimaticky neutrální svět. Pro společnost Bosch je to naprosto jasné. Společnost se proto důrazně zasazuje o podporu vodíkového hospodářství a zvyšuje své investice do vodíku. V letech 2021 až 2026 investuje Bosch do vývoje a výroby svých vodíkových technologií celkem téměř 2,5 miliardy eur. To je o další miliardu eur více, než bylo vyčleněno v investičním plánu na roky 2021 až 2024. Obchodní příležitosti pro společnost Bosch jsou obrovské, stejně jako dopad na zaměstnanost. Již nyní pracuje ve společnosti Bosch na projektech z oblasti vodíkových technologiích více než 3 000 lidí, z toho více než polovina v Evropě. Většinu volných míst lze obsadit zevnitř společnosti, a to zejména lidmi, kteří dosud pracovali v oblasti pohonných jednotek Bosch. Další perspektivy vodíkového podnikání však závisí na politickém prostředí. Hartung se zejména domnívá, že Evropa musí udělat mnohem více, aby vytvořila protiváhu rychlému tempu vývoje v jiných regionech světa, například ve Spojených státech. Konkrétně má předseda představenstva společnosti Bosch na německé a evropské politiky čtyři požadavky: „Zaprvé musíme zvýšit tempo výroby vodíku v EU. Zadruhé je třeba vytvořit globální dodavatelské řetězce a zatřetí musí být vodík využíván ve všech odvětvích hospodářství.“ Jako čtvrtý bod zdůraznil význam rychlého vytvoření infrastruktury pro distribuci vodíku v Evropě.

Technologie Bosch začínají u elektrolýzy a končí vodíkovým motorem

V každém případě je Bosch připraven a uplatňuje zkušenosti z automobilového průmyslu ve vodíkovém hospodářství jako žádná jiná společnost. Proto je Bosch žádaný i v oblasti výroby H2. Na začátku roku 2023 začala společnost konstruovat prototypy pro elektrolýzu s využitím protonových výměnných membrán – jinými slovy opačný způsob přeměny energie, který se používá v mobilních palivových článcích. Od podzimu hodlá společnost zpřístupnit prototypy o výkonu 1,25 megawattů pro pilotní aplikace a v roce 2025 hodlá zahájit sériovou výrobu. Bosch zkoumá několik možností využití vodíku. Stacionární palivové články na bázi pevných oxidů lze využít pro distribuované dodávky elektrické energie a tepla. V pilotním projektu v nemocnici v Erkelenzu nedaleko Kolína nad Rýnem v Německu chce Bosch pomocí této technologie dosáhnout celkové účinnosti 90 %. Tamní mikroelektrárna bude sice zpočátku fungovat na zemní plyn, nicméně později může být přestavěna na pohon na ekologický vodík. Kromě pohonu na palivové články pracuje Bosch také na vodíkovém motoru a vyvíjí systémy pro portální i přímé vstřikování vodíku. Toto řešení je vhodné zejména pro těžká vozidla na dlouhých trasách se zvláště velkým nákladem. „Vodíkový motor dokáže vše, co dieselový motor, ale navíc je uhlíkově neutrální. Umožňuje také rychlý a nákladově efektivní vstup do mobility založené na vodíku,“ řekl Heyn. Jednou z hlavních výhod je, že více než 90 % vývojových a výrobních technologií, které jsou pro něj potřebné, již existuje. Očekává se, že vodíkový motor bude uveden na trh od roku 2024. Již nyní má Bosch čtyři objednávky na výrobní projekty ze všech hlavních hospodářských regionů a do roku 2030 očekává šestimístné objemy jednotek. I v této oblasti Bosch dynamicky rozvíjí vodíkové hospodářství.

 

2023081104 / 11.08.2023 / Elektromobilita / BOSCH /

Éra vodíku: Bosch zahajuje sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články
Společnost Bosch vstupuje do éry vodíku v mobilitě. Ve svém závodě ve stuttgartském Feuerbachu zahájila společnost sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články.

‘Stvořeno pro život‘ s čipy: Bosch investuje další miliardy do podnikání v oblasti polovodičů
Mikroelektronika je budoucnost a je zásadní pro úspěch ve všech obchodních oblastech společnosti Bosch. Je klíčem k mobilitě zítřka, Internetu věcí a našim technologiím ‚Stvořeným pro život‘

Automatizované řízení vozidel: Bosch akvizicí posiluje na SAE úroveň 4
Společnost Bosch rozšiřuje své kompetence v oblasti automatizovaného řízení, a touto akvizicí posiluje svou pozici na trhu. Společnost Atlatec GmbH se sídlem v německém Karlsruhe se stane součástí divize Bosch Cross-Domain Computing Solutions jako samostatně provozovaná společnost.

Stacionární palivový článek: Společnost Bosch plánuje zahájit sériovou výrobu v roce 2024
Společnost Bosch to se stacionárními palivovými články myslí vážně. V roce 2024 chce společnost zahájit sériovou výrobu decentralizovaných elektráren založených na technologii palivových článků na bázi tuhých oxidů a za tímto účelem se domluvila na hlubší spolupraci se společností Ceres Power.

Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti

Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.

Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg

SiTime a Bosch urychlují inovace v časování MEMS pro 5G a IoT
SiTime Corporation, přední poskytovatel řešení z oblasti časování MEMS, a společnost Bosch, světový dodavatel technologií a služeb, informovaly o strategickém partnerství v rámci technologií a služeb pro urychlení inovací v oblasti časování mikroelektronických mechanických systémů (MEMS = MicroElectroMechanical Systems). SiTime bude se společností Bosch spolupracovat na vývoji procesů pro produkty MEMS rezonátorů nové generace.

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

Zajímavé videa


HRY, PC PŘÍSLUŠENSTVÍ A DALŠÍ


New video for Pilot VX


electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE


Videoreportáž z veletrhu AMPER 2022


AMPER 2023 - Představujeme vystavovatele... AERS s.r.o.

Firma týdne

BALLUFF


Adresář


BALLUFF


Seica


PEI-Genesis


KEYENCE


CML Microcircuits


SAMTEC


ams-OSRAM


INTEL


TDK Corporation


Giada


RS group


NOKIA


ANRITSU


HARWIN


Digi-Key Electronics


AERS


Flex Power Modules


Danisense


BINDER


Parker Hannifin


MOXA


DANFOSS


Alliance Memory


Intelliconnect (Europe) Ltd.


KIOXIA Europe GmbH


Antenova Ltd


Friedrich Lütze GmbH


Analog Devices


ASRock Industrial


NVIDIA



Kalendář
sps Italia, Parma, 28.-30.5.2024
SENSOR+TEST 2024, 11.-13.6.2024, Nuremberg, DE
electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE
DistribuTECH, 11.2.-13.2.2025, Dallas, TX

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara


naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813